Pilot & Innovatie Centrum in bedrijf

Vanaf vandaag is het Pilot & Innovatie Centrum (IPC) van de stichting Biomassa in Beltrum in bedrijf. Op de locatie kunnen bedrijven en organisaties innovatieve installaties voor de verwerking van mest en andere biomassa testen, demonstreren en verder ontwikkelen. Voor de ondersteuning van deze projecten is een breed pallet aan voorzieningen aanwezig, variërend van werkplekken en onderzoeksruimte tot bemiddeling van stagiairs. Aan de realisatie van het IPC bestond grote behoefte. De stichting Biomassa heeft op het moment tien aanvragen voor projecten op het IPC in behandeling. Het Innovatie & Pilot Centrum is een initiatief van de Stichting Biomassa en gerealiseerd in samenwerking met Groot Zevert Vergisting. De provincie Gelderland steunt de pilot met een financiële bijdrage om innovaties te stimuleren die leiden tot het verduurzamen van de land en tuinbouw.

Voor vragen over de mogelijkheden van het testen, demonstreren of optimaliseren van installaties voor het verwerken van biomassa op het IPC kunt u contact opnemen met de coördinator van de stichting Biomassa: info@stichtingbiomassa.nl of 06 23 24 69 63.