Wat is het stagecentrum?

[vc_row][vc_column width="2/3"][vc_column_text css=".vc_custom_1452532269653{padding-right: 50px !important;padding-left: 50px !important;}"]In 2013 heeft Stichting Biomassa een stagecentrum of Innovatiehub opgericht. Het coordineert de stages bij de verschillende participanten van de stichting.  Studenten hebben zo de mogelijkheid een uitdagende stage- of afstudeeropdracht uit te voeren en kennis te maken met een aantal Achterhoekse koploperbedrijven.

Het doel van de sticting is om studenten effectief te betrekken bij de innovatie betreft de verwerking van biomassa. Dit houdt in dat zij stage lopen bij één van de participanten. De inhoudelijke begeleiding wordt daarbij verzorgd door een speciaal geselecteerde medewerker van het stagebedrijf.  De stages kunnen op allerlei manieren ingevuld worden. Van het ontwikkelen van een droogsysteem tot het schrijven van een export-plan.

Naast het werk aan hun stage- of afstudeeropdracht, komen de studenten ongeveer eens in de zes weken bij elkaar voor een rondleiding bij een van de participanten. Aan het eind van de stageperiode is er een gezamenlijke eindpresentatie van de opdrachten voor alle participanten van de stichting.
Het doel van de stages is om de student kennis te laten maken met het bedrijfsleven. Wij willen deze kennismaking van echte waarde laten zijn. Dit doen we door de onderzoeken/producten/projecten van de studenten écht in de praktijk te gebruiken. Dit maakt dat de lat hoog ligt. Een hoge inzet van de student is absoluut een vereiste. De hoge kwaliteit van stages en goede begeleiding biedt een mooi perspectief voor de toekomst. Meerdere voormalige studenten van het stagecentrum hebben n.a.v. hun stage een baan aangeboden gekregen.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width="1/3"][vc_single_image image="364" alignment="center" border_color="grey" img_link_large="" img_link_target="_self" img_size="large"][/vc_column][/vc_row]