Bio Treat Center vat vier jaar biobased ervaringen samen

Deze week publiceerde het BTC te Venlo het boek met de titel "Tussen Droom en Verdienmodel". Het beschrijft de ervaringen die het BTC de afgelopen vier jaar opdeed met de begeleiding van de ontwikkeling van nieuwe biobased producten. Voor iedereen die bezig is met biobased ontwikkelingen of er ideeën voor heeft is het verplicht leesvoer. Het bevat veel nuttige informatie en beschrijft een aantal valkuilen waarmee iedere betrokkene bij de biobased transitie zijn voordeel kan doen.

Dit vonden lezers van het boek:

"Een leuk verhaal dat makkelijk leest en waarin visie verwerkt staat waarom het allemaal nodig is en dat de praktijk van de transitie een aantal hobbels tegenkomt die vrij generiek zijn maar waar we als stakeholders ons te weinig van bewust zijn of kunnen zijn en die we vrij gemakkelijk kunnen adresseren maar toch niet even doen omdat we van bestaande gewoontes moeten afwijken."

"een fantastisch mooi geïllustreerd en prettig leesbaar boek, op een originele wijze opgezet en met een schat aan lessen die kunnen helpen de biobased transitie te versnellen."

Het BTC sluit overigens eind 2020 de deuren vanwege het aflopen van de financiering door de provincie Limburg.