Wat heeft stichting Biomassa u en uw bedrijf te bieden?

Sinds de oprichting op 1 oktober 2012 is de de stichting Biomassa druk bezig met het ontwikkelen van een compleet aanbod aan diensten en faciliteiten. Het doel ervan is u zoveel mogelijk te ondersteunen bij de ontwikkeling en marktrijp maken van uw innovatie. Het aanbod omvat:

• Opname in een netwerk van bedrijven die (intensief) bezig zijn met de ontwikkeling van installaties en concepten op het gebied van de verwerking van biomassa, de productie, raffinage en toepassing van biogas.
  • Snelle en laagdrempelige toegang tot contacten met relevante medewerkers en bestuurders bij Achterhoekse gemeenten, waterschap WRIJ, provincie Gelderland, ministerie, topsector, Agentschapnl en diverse kennis- & opleidingsinstellingen.
  • Een ruime locatie met alle benodigde faciliteiten voor het testen, optimaliseren en demonstreren van installaties en technieken voor verwerking van biomassa en productie/verwerking van biogas. *
  • Gebruik van de innovatie hub (het stagiaire centrum). De leider van dit centrum werft aan de hand van uw onderzoeksvraag geschikte stagiairs voor u en begeleidt deze tijdens de uitvoering van de opdracht, inclusief het opstellen van de eind- en andere rapportages. (gestart begin november 2013)*
  • Ondersteuning bij het organiseren van de vergunning en/of financiering voor uw ontwikkeling, onder andere via bestaande persoonlijke contacten met overheden en subsidiënten en de ruime expertise in het opstellen van aanvragen.*
  • Toegang tot een netwerk van professionals die u kunnen helpen bij de verdere ontwikkeling van uw concept, product of business model.
  • Gelegenheid voor het marketen van uw product en bedrijf (onder andere via: vermelding op de website of in de nieuwsbrief, deelname aan bijeenkomsten en via contacten met de media)
  • Actuele informatie over de markt, de techniek en het beleid
  • Toegang tot een netwerk van journalisten bij diverse algemene- en vakmedia.
  • (binnenkort) Mogelijkheid tot het gebruik van werkruimte- en onderzoeksruimte.*

* Tegen vergoeding

(het bestuur van de stichting Biomassa staat open voor iedere goede suggestie voor de uitbreiding van het aanbod. U kunt daarvoor contact opnemen met de coördinator van de stichting.)